9.7.2024 – tak to ještě zkusím

Probouzím se v 7:21 a druhá noc mi hodně pomohla. Cítím se lépe a na snídani si dám banán, pomeranč a jablkový džus. Pomalu se sbalím a zkusím to – otočit se můžu vždycky. 😉 Těsně po osmé se tedy loučím s mým dvou-denním záchranným přístavem a vyplouvám dál do horských štítů. Beru lehčí a kratší alternativu, takže na chvíli opouštím červenou/bílou značku a výherní barva na další 2-3 hodiny bude žlutá. Podle mapy to je nějaká GRP trasa. Prokličkuji kolem nádraží a schovám se v hustém lese. Přesně s tímhle jsem počítal a hraje mi to do karet – chci se nekompromisnímu slunci vyhnout, co to dá. Jedná se o málo používanou cestu, takže jsem zde potkal pouze jednu jedinou chodkyni, co se podle všeho šla dopoledne cvičně projít. K mému překvapení míjím pod sebou stanový tábor, který je samozřejmě ukryt v hustém lese. Takže i na Korsice jsou tradiční stanové tábory. 😉

Za cca hodinu naskočím na silnici, která končí v mini/mini vesničce Canaglia. Odsud začínám lehce stoupat, ale je to opět v luxus prostředí. No posuďte sami – kamenitá nenáročná trasa ukrytá v hustém lese a společnost po pravé ruce dělá řeka s nezapamatovatelným jménem. Puntičkáři si jméno řeky najdou v článku pár dní zpátky. 😂 Řeka samozřejmě neustále láká na koupačku, ale dneska zatím odmítám. I když některé místa by byla opravdu luxusní na pauzu.

Alternativa se měla napojit na GR-20 po cca 3 hodinách chůze, já to zvládám za cca 2,5h, až jsem překvapen. Ale hlavně žaludek drží a přijímá, to je hlavní. 😉 Překračuji most a hned narazím na velkou skupinu turistů. Ano, jsem opravdu zpátky na GR-20. Začíná ostré stoupání, ale já vím, že za chvilku bude pauza u chaty de Tolla. Prostředí kolem chaty je ukryté pod stromy, vypadá fajn, ale nikdo nikde. Na bráně je OPEN, takže vejdu a u okénka na mě již čeká holčina. Beru si jen Colu a během pauzy ji doplním již koupenou tyčinkou. Za chvilku jsou najednou skoro všechny stoly plné, takže já trefil opravdu výjimku. Na chatách se dost často prodává chleba a nějaké ty salámy a sýry, vše krásně servírované na talířích. No o tom si zatím můžu nechat jen zdát. 😉 U mého stolu sedí skupinka cca 8 mladých asi skautů nebo něco takového a já v tuto dobu ještě netuším, že jdou stejným směrem a zajistí mi light kulturní program v rámci následujícího výstupu. Že jsou fakt mladí vyvozuji ze 2 indicií – jsou holobrádci a nemají ve tváři vepsané zkušenosti (čti: nemají vrásky). 😉

Další pasáž je v podstatě velice jednoduchá – pořád nahoru cca 7 km. Předpokládané převýšení cca 850 m nahoru a 0 metrů dolů. 😂 Skauti vystartovali první a já se vydal stejným směrem za cca 10 minut. Trasa je naštěstí pořád ukryta v lese a stoupání je zatím pozvolné. Za cca hodinu vidím skauty před sebou a podle všeho jsou rozsekaní na kaši. Jeden leží přímo na trase na kolmo a má na párku, že se blížím. Jak jsem od něho metr, tak lehce pokrčí nohy, abych ho nemusel překračovat. Má, podle všeho, opravdu dost. 😂 Za chvilku mám pauzu já, takže mě skauti opět předhánějí. Místo na pauzu to bylo opravdu luxusní – našel jsem si v ostrém svahu přírodní “křeslo” ve stínu, takže přestávka byla se vším všudy.

Po cca 20 minutách pokračuji dále a navigace říká: cca 500 výškových nahoru v rámci cca 2,3 km. Člověk nemusí být zdatný matematik a je mu hned jasné, že tady se budou trhat plíce. 😂 Nastavuji si své tempo a jedu. Teď už jsme v otevřeném terénu, takže slunce si nás doslova vychutnává. Docházím posledního skauta, který za sebou v ruce po zemi tahá pytel a podle zvuku to jsou tyčky od stanu. Jdu kolem a v hlavě mi běží toto: “To neděláš dobře s tím pytlem, Jaromíre. To se ti vymstí.” Neuběhne ani 5 minut a samozřejmě ten pytel rozedřel, že? 😂 Z pytle vypadne tyčka a borec nemá sílu si ani sprostě ulevit. Tak hrozně na tom je. 😂 Hodí tyčku zpátky do pytle a ten si hodí za krk na batoh a pokračuje.

Za chvilku mám za sebou celý skautský tým a podle všeho mě již nepředeženou. Já se pořád cítím v pohodě, i když výstup je opravdu masakriální a skauti vyhlašují další pauzu u mini vodopádu. Finální pasáž je opravdu nekompromisní a každý výškový metr je nutné vybojovat. Místy se cesta ztrácí, takže to beru středem hore. 😉 Ale při každém otočení zpátky do otevřeného údolí je mi na sítnici vypálen špičkový pohled.

Ve 14:08 je dobojováno!!! Dostávám se na jakousi náhorní plošinu a odbočuji doprava k chatě Petra Piana. Je zde opravdu rušno a zázemí vypadá velmi dobře. Chytil jsem zrovna polední pauzu, takže čekám pod pergolou ve stínu. V půl třetí se otevře okénko a já zahlašuji nocleh (18 Eur) a kupuji si něco ala Fanta. Pak následuje hledání místa pro stan. Opět si ho můžu postavit kde chci, takže se mi nakonec podaří najít luxus místo s výhledem do údolí, ze kterého jsem přišel. Asi bude trochu větrno, ale co už. 😉

Pak se přesouvám zpátky do pergoly, abych utekl slunci a začínám dopisovat články. Bohužel je tam celkem hluk a do toho tam borci pijí v tomhle horku něco jako víno, takže od tama za chvilku mizím. Ukryji se za kamennou hradbu nedaleko mého stanu s luxus výhledem do údolí a najednou jsem někde jinde – klid a samota. Na pohodu dopisuji články a užívám si výhledy na okolní “kopce”. 😉 Co se týká večeře, tak chvilku uvažuji o hranolkách a volském oku, ale nakonec to ještě nebudu hrotit a zůstanu u tuňáka s chlebem. Opět sedím za hradbou ve stínu blízko mého stanu a užívám si 5-ti hvězdičkový výhled, když večeřím. Opravdu luxus místo. 😉

V půl sedmé posílám přes satelitní komunikátor zprávu domů, protože zde není vůbec signál. Prostě pravá korsická divočina v nadmořské výšce cca 1 825 m.n.m. Pak už si studuji zítřejší trasu, protože podle všeho budu spát mimo chatu. Ale to všechno ukáže zítřek. K večeru se jdu ještě projít a hlavně si vyfotit naprosto luxusní záchody. Tady to je na cenu Stavba roku. Když jsem přicházel, tak jsem si z dálky pár sekund myslel, že to je luxus soukromé ubytování. Tak parádně ty záchody vypadají. 😉

Celé odpoledne sleduji jeden nedaleký stan, který nebyl podle všeho zakolíkovaný, ale sám o sobě umí stát. Borec podle mě do stanu hodil batoh jako závaží a odešel bůh ví kde. Tady nahoře bylo větrno, takže stan samozřejmě udělal “salto” a byl o 180 stupňů naopak. Celé odpoledne nic, jako by se nechumelilo. 😂 Po osmé se snažím usnout, ale nedaří se. Ve 20:30 jen tak vykouknu a stan pořád o 180 stupňů. Vykouknu ve 21:30 a stále je tam ta 180!!! Ten chlap je fakt rebel! 😂 Těsně něž před desátou zaberu, tak mini kontrola a ano, stan stále drží netradiční polohu. 😉