31.8.2022 – zpátky na oficiální trase CDT
Spalo se naprosto luxusně. Ani nevím, jak jsem usnul. A proto posouvám budík na 6:45 z 6:15, abych si tohle užil co nejdéle. 😉 Pak už se přinutím vstanout a dám si velice vydatnou snídani v podobě koblihů, keksů a džusu. Je to pořádná energetická bomba, která bude dopoledne využita beze zbytku. 😉 Při cestě z koupelny potkávám na chodbě Petra, lehce pokecáme a loučíme se. Než odejdu, tak za mnou ještě zaskočí Péťa, zda nechci chvilku počkat a dostanu lívance, které zrovna připravuje Katka. Musím bohužel poděkovat a odmítnout, protože moje snídaně byla fakt vydatná a už bych další nezvládl. 😉
V 7:35 opouštím bránu hostelu, který vřele doporučuji – vše je top nové, čisté a cenově to je taky přijatelné. Nejprve se musím “vymotat” z města, které je, jak jsem psal, dlouhá nudle. Město je již probuzeno a začíná žít další den.
Po 1,5 míli jsem z města ven a pokračuji po silnici 1, kde je slušný provoz, ale naštěstí je tam široký odstavný pruh, takže se jde bezpečně a já si fotím okolí.
Po další 1,5 míli odbočuji na silnici 48, kde je sice menší provoz, ale okraj silnice je jenom úzký pás, takže tady musím bedlivě sledovat provoz a uhýbat protijedoucí autům či náklaďákům. Je to 6 mil, které sice zvládnu pod 2 hodiny, ale pocitově to bylo nekonečné. A do toho začalo slunce pálit na 120% a asfalt to ještě násobí, takže to bylo vydatné “pekelné” dopoledne.
Jakmile dorazím k Interstate 90, tak jdu po boční cestě necelou míli k podjezdu, projdu pod Interstate 90 a tím ukončuji 10 mil road walku z města Anaconda. Uff, jsem rád, že to mám za sebou. Pokračuji po prašné cestě, která mě dovede k úpatí protějších holých kopců a následující 4 míle procházím kolem farem či rančů, kde mě nejvíce fascinuje obrovský zavlažovací systém. V tu dobu to díky otevřenému a vyprahlému okolí + velice aktivnímu slunci valím v módu ala poušť v Novém Mexiku – jsem zcela zahalený.
Pak následuje ostrá otočka vpravo a začíná stoupání. Také zmizí na levé straně plot, takže mám konečně možnost si dát pauzu. Najdu vzrostlý keř a ukryji se do jeho stínu. Je 12:30 a protože mám signál, tak si píšu s našima, protože byly na krátké dovolené a zrovna se vrátili. Po půl hodině vyrážím do kopců, ale mám už za sebou skoro 16 mil, takže věřím, že se dneska dostanu zpátky na oficiální trasu CDT, která je z hostelu vzdálena cca 26 mil. V jednu chvíli si nejsem trochu jistý, zda jdu správně, i když podle navigace ano, ale realita byla, že to vypadalo, že lezu někomu na pozemek. Nakonec to bylo tak, že majitel měl kolem cesty spoustu aut a strojů na zpracování dřeva, že to vypadalo jako soukromý pozemek. 😂
Kolem třetí odpoledne vyhlašuji hodinovou pauzu. Slunce je nyní opravdu nekompromisní a já to mám už jenom 5 mil k odbočce. Opět se ukryji v lese, dám si energetické tyčky a odpočívám. Pak doklepnu posledních 5 mil a v půl šesté jsem na zpátky na červené trase CDT. A konečně to bude trail, po 26 mílích asfaltu, štěrkové a prašné cestě. Uvažuji, kde zakempit. S vodou to mám tak, že mi zůstal 1 litr. Dalo by se s tím přežít, ale já bych se po takovém dni rád v noci zavodnil, takže potřebuji více vody. První tekoucí voda je přes kopec v dalším kopci a je to cca 5 mil. Zatím se stále cítím ok, takže do toho jdu.
Trail se proplétá skrz les a je to příjemná změna jak pro oči, tak chodidla. Jsou zde i fajn místa, kde by se dalo zakempit, ale rozkaz zněl dojít k vodě. Za kopcem míjím pass, který, dovolím si napsat, oslavuje nás hikery. 😂 Fotka řekne více. 😉
Poslední 2 míle byly do kopce s krásným západem slunce, ale už jsem byl rád, že to bude končit – přece jenom to byla 30. a 31. míle za dnešek! U vodního zdroje jsem byl v 19:30 a komentáře z navigace nelhaly – studená a čistá tekoucí voda z hadice. Nabírám 3 litry a hned kousek vedle je louka, kde zakotvím a rychle vařím večeři – bramborová kaše s česnekem. Po půl deváté stavím stan a rychle do spacáku, článek+fotky a spát. Těší mě, že jsem dnešní plán splnit na více než 100%, protože se mi to bude hodit následující dny. 😉
dneska: 31 mil (50 km), total: 2 228 mil (3 565 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)