8.-9.3.2012 Již 2 dny předem Jirka během cesty objednal auto na Frazer Island, takže jsme si hned ráno v 8 vyzvedli auto. Ale nejdřív něco málo o tom, kde jsme vyrazili. Frazer Island je největší písčitý ostrov na světě – na délku kolem 100km a na šířku kolem 10 až 20 km. Na ostrov se dostanete pouze s ferry a jediné auta, které na ostrově potkáte, jsou 4×4. Klasické auto tam nemá šanci přežít. 🙂 A tak na nás čekal starý dobrý Nissan Patrol 4,2l. Prostě pořádná kára, která si poradí s písčitým terénem.
V půjčovně jsme dostali přesné pokyny, co a kde můžeme s autem, co je zakázané a hlavně, kdy se můžeme prohánět po plážích, což je jedna z atraktivit ostrova – jízda 4×4 po plážích. Kvůli přílivu a odlivu je pláž průjezdná či nikoliv, takže první den jsme mohli na pláži být od 11:30 do 16:30 a další den 12:00 do 17:00. Podle toho jsme si teda upravili plán a vyrazili. K ferry jsme dojeli na konec cesty, která se změnila v písek, zapnuli napoprvé 4×4 a vyjeli až skoro k moři. Za chvilku dorazilo ferry a my se vydali vstříc dobrodružství. 😉 Protože samozřejmě chtěli všichni řídit, tak jsme se domluvili na intervalech a střídali se. Druhý na řadě jsem byl já a užil jsem si cestu po pláži parádně.
Jediné, co musíte sledovat, je, aby jste nezajeli do moře. 🙂 No až tak volné to nebylo, protože se po pláži prohánělo každou chvilku další auto. No a tak vám tak řídím a najednou zezadu se ozve Martin a řekne: „Bacha, letadlo.“ A mi zatím v hlavě fičí myšlenky typu: „To si zase dělá srandu, to mu nežeru.“ Ale ono opravdu na pláž přistávalo malé letadlo. 🙂
Podle pokynů jsme museli najet co nejblíž k ostrovu a zastavit. Letadlo zkušeně dosedlo na pláž a na pohodu kolem nás projelo. Hustý. 🙂 Jedna ze zastávek byla u jedné říčky, kde jsme se prošli a když jsem jen tak postávali na pláži, tak se z buše objevil Dingo – divoký pes, který se na Frazer Island vyskytuje v nejčistší formě, protože je díky ostrovu odříznutý od kontinentu.
Supr, další věc, co jsem si mohl odškrtnout na Frazer Island. Dingoše, jak jsme mu říkali, jsem opravdu chtěl vidět, i když není radno si s nimi zahrávat. Je třeba dodržovat určitá pravidla. Dále jsem skoukli starý vrak parníku, který tam ztroskotal v roce 1935, kdy se utrhnul na vlečném laně v bouři. Podle fotek uvidíte, že už toho moc nezbylo.
Nakonec jsme dorazili až na konec 75 Miles pláže, kde se dál s autem nedalo pokračovat a podnikli krátký výšlap na rozhlídku, kde jsme viděli, že ostrov je opravdu písčitý i dál do vnitrozemí, i když je kolem bujná vegetace a lesy. Pak jsme se vydali na jednu z vnitrozemních cest, kdy jsme okusili, co náš Nissan dokáže na lesních písčitých cestách. A dokázal dost.
V terénu mu dneska dával zabrat Lukáš a nakonec jsme dorazili na jednu vyhlídku. Pak už jsme rychle museli zpátky kvůli přílivu a zakotvili jsme na pláži.
Během přípravy večeře, kterou jsme dělali už za tmy, protože tady je už tma v 7 večer, se kolem nás prošel další Dingoš a my jsme měli o zábavu postaráno. Nakonec kolem nás Dingoš kroužil skoro hodinku. Myslel si, že asi něco dostane, protože spousta lidí porušuje základní pravidlo – nekrmit. Nakonec to vzdal a my jsme mohli v klidu jít spát.

Ráno bylo opět parádní počasí a tak jsem se po snídani šel vykoupat. Prostě pohoda, uděláte pár kroků po snídani a koupete se v moři. 🙂 Jo, málem bych zapomněl. Než vyrazíte z pláže do moře, tak se samozřejmě musíte podívat vlevo a vpravo, protože se tady pořád prohánějí auta. 🙂
Po koupačce jsme vyrazili na další vnitrozemní cestu. V plánu bylo skouknout několik jezer. Prvním jezerem bylo Wabby. K jezeru jsme dorazili po 1,5 km procházkou lesem a vykoukly na nás ukázkové duny a na pravé straně jezero.
Po povinných fotkách se pánové odhodlali hodit se do jezera a pak jsme fičeli dál. Další zastávka bylo luxusní jezero McKenzie. Kdo viděl film Pláž, tak podobnou barvu mělo tohle jezero. Krásně bílý písek na pláži, takže ze začátku je voda průhledná s bílým pískem na dně. Pak voda přechází na světle tyrkysovou barvu a končí tmavě modrou. Naprostá nádhera. Ani foťák nezachytil tu parádu. A k tomu voda krásně teplá. Jezero posbíralo všechny možné bonusy. 🙂
No ale po cca půl hodince jsme museli dál, protože čas neúprosně fičel dopředu. Nakonec jsme nestihli všechny vnitrozemské cesty, ale dali jsme si další kopačku v moři, kde byl vlny opravdu mazec, takže jsme se cítili jako v pračce. 🙂 Po koupačce už byl nejvyšší čas vyrazit směr ferry. Už v půjčovně nám říkali, že největší zlo je slaná voda, takže když najdou krystaly soli, tak budeme platit. I když jsme v moři nejezdili, i tak jsme si řekli, že auto „umyjeme“ v říčkách, které tečou z vnitrozemí do moře. No a při jednom takovém „mytí“ jsme udělali základní chybu a zastavili kvůli focení. A už podle fotky vidíte, jak to dopadlo. Jj, zahrabali jsme se tak dobře, že ani uzávěrka diferenciálu nepomohla. 🙂
Naštěstí zanedlouho jel kolem starší pár s pořádnou károu, která měla naviják a tak nás během chvilky vytáhnul. Takže jsme na Fraser Island měli opravdu all – všechno – i vytahování zapadlého auta z vody. 🙂 Celkem slušný adrenalin. Nakonec jsme přesně na minutu stihli ferry a dojeli zpátky do Rainbow Beach, kde jsme nejprve auto v samoobslužné myčce pořádně umyli a pak povysavali, protože písek byl opravdu všude.
Celkem jsme ujeli kolem 300 km a naše kára během toho spolykala 70 litrů, takže spotřeba nějakých 23,3l na 100. Slušný výkon. 🙂 Celý 2-denní výlet nás dohromady stál skoro 640 dolarů – pronájem auta, benzín, ferry, povolení na ostrov a kempování, takže na hlavu to dělá 160 dolarů, což je nějakých 3200 Kč. Možná si říkáte, že to je docela dost, ale za mě musím říci či napsat, že to byl OPRAVDU PÁRÁDNÍ, LUXUSNÍ VÝLET SE VŠÍM VŠUDY. Takže Frazer si určitě dejte, jestli pofičíte Austrálií.